Blog Sofyan

Ahlan Wa Sahlan Wilujeng Sumping Welcome di Blog Muhamad Sofyan Semoga bermanfaat

Perkenalan Bahasa Arab


(Assalaamu’alaikum) اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ

Assalaamu’alaikum 
Wa’alaikumsalam
(Wa’alaikumsalam) 
وَعَلَيْكُمُ السَّلاَم   
Selamat pagi, Tuan?
(Shobaahal-khoiri yaasayyidii)
صَبَاحَ الخَيْرِيَاسَيِّدِى
Selamat pagi
(Shobaahan-nuuri)
صَبَاحَ النُّوْرِ


Apa kabar?
(Khaifa haaluka?)
كَيْفَ حَلَكَ؟
Baik, alhamdulillah. Anda bagaimana?
(Bikhoirin, alhamdulillah. Wa anta?)
بِخَيْرِالْحَمْدُللهِ وَاَنْتَ؟
Saya juga baik, alhamdulilllah
(Bikhoirin, alhamdulillah)
بِخَيْرِالْحَمْدُللهِ

Siapakah nama Anda?
(Masmuka?)
مَاسْمُكَ؟
Nama saya Ahmad dan nama Anda siapa?
(Ismii Ahmad wa anta?)
إِسْمِى أَحْمَدُوَأَنْتَ؟
Nama saya Yusuf
(Ismii Yuusuf)
إِسْمِى يُوسُفُ
Anda berasal dari mana?
(Min fiin qoodim?)
مِنْ فِيْن قَادِمٌ؟
Saya dari Indonesia dan Anda dari mana?
(Min Induuniisiyaa wa anta?)
مِنْ إِنْدُونِيْسِيَا وَأَنْتَ؟
Saya dari Afghanistan
(Ana min Afghoonistan?)
أَنَامِنْ أَفْغَانِسْتَانْ

0 komentar:

Posting Komentar

Perfil

muhamad sofyan
Lihat profil lengkapku

Members